Huidige situatie in kaart

De eerste stap van een nieuwe marketing- & communicatiestrategie is het objectief en systematisch in kaart brengen van de huidige situatie en aanpak.

Een neutrale doorlichting of audit is het vertrekpunt. Kennis van je eigen bedrijf en marktpositie is de basis van alles. Maak je huiswerk grondig. Breng je huidige structuur, ‘core business’ en resultaten eerlijk in kaart. Een kritische blik is niet hetzelfde als een negatieve houding. Kijk vanuit het perspectief van je klant.

Verzamel alle beschikbare cijfers, rapporten, zelfs de plannen in je hoofd. Zet alles overzichtelijk en gestructureerd op papier, zelfs je buikgevoel. Ook die ene kleine actie die je spontaan bedacht en uitgevoerd hebt. Misschien blijkt die wel de echte ‘moneymaker’ te zijn. Ga voldoende ver terug in het verleden. Enkele tabellen uit je boekhouding zijn echt niet genoeg.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertenties

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s