Bepaal je marketingstrategie

“If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough.”
Albert Einstein was meer marketeer dan hij zelf zal gedacht hebben. Alle succesvolle marketingstrategieën zijn eenvoudig en gebaseerd op de juiste
informatie. ‘KISS’ (keep it simple, stupid) is een gezond principe.

Het eerste eenvoudige antwoord dat je moet formuleren is het antwoord op
de vraag “wat is mijn doel?” Nadat je doelstelling vastligt, dan pas kun je
beginnen nadenken over de strategie om die doelstelling te bereiken.

Eerst informeren en dan pas een mening vormen : dat is essentieel voor een
marketingstrategie. Laat je niet leiden door de waan of de hype van de dag.

Een strategie is nooit rigide, maar moet flexibel blijven. Er is niets mis met
voortschrijdend inzicht, en dus het permanent bijschaven van de strategie.
Alleen mensen die niet nadenken, veranderen nooit van mening. Nadenken
over een marketingstrategie is dus een bewustwordingsproces waar de
nodige tijd in kruipt. Een portie gezond verstand is nodig.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertenties

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s