Euh, en het verkoopplan?

Even de knuppel in het hoenderhok : een verkoopplan is een onderdeel van het marketingplan, en niet omgekeerd.
De organisatie van je verkoopafdeling, je verkoopstrategie, je verkoopstreefcijfers : dat zijn allemaal marketingvraagstukken.
Schrijf een salesplan zonder cijferterreur. Targets zijn prima -en die moeten er ook zijn-, maar ze mogen niet verlammend werken.
Of nog erger : verkopers die hun resultaat gaan sturen op de makkelijkste manier om een bonus te halen. De klant wordt daarbij nogal eens vaak over het hoofd gezien.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertenties

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s