Positionering

Vlijmscherpe positionering

Een duidelijke merkpositionering is een belangrijk onderdeel van het marketing- & communicatieplan. Positionering gaat over de positie die je met je bedrijf wil innemen in de perceptie van je (potentiële) klant, ten opzichte van je concurrenten. ‘Top of mind’ zijn is het doel. Niet je plek in de markt, maar je plek in de perceptie van je klant.

Kies een niche waarop je je kunt concentreren. Los de behoeften van je klanten op. Wees anders dan je concurrenten, maar op een functionele manier.

Kies de gepaste positioneringstrategie : marktleider, uitdager, innovator, productkwaliteit, gebruiksgemak, serviceconcept, authenticiteit enz.
Hier komen je onderscheidende concurrentievoordelen (unique selling point/proposition, USP’s) om de hoek kijken.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertisements

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s