CRM, zucht

Een marketingdatabase gaat verder dan een CRM-database (Customer Relationship Management), want die draait alleen rond het bijhouden van de klassieke klantgegevens en -contactmomenten.

Op zich mag dat niet moeilijk zijn, maar ik ben nog geen enkel bedrijf tegen gekomen dat een foutloze CRM-database heeft. CRM blijft een uitdaging. Welk project is écht gelukt? Weinig verkopers vullen correct de gewenste CRM-data in. Kwestie van hun kennis te beschermen, of er simpelweg geen tijd voor te willen vrijmaken omdat hun bonus er niet van afhangt.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertisements

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s