Credit marketing

Doe alleen zaken met bedrijven die je factuur kunnen betalen. Ga de financiële gezondheid van je doelgroepen na, nog voor ze op de prospectlijst komen. In vaktermen noemt men dit ‘credit marketing’.

Als je een prospectdatabase aankoopt, selecteer dan alleen bedrijven die financieel gezond zijn. Duurder in aankoop, maar het bespaart later incassokosten. Lijkt evident, maar de meeste bedrijven doen pas een ‘creditcheck’ bij de eerste bestelling, of erger, als de factuur niet betaald wordt.

Laat de slecht betalende klanten voor je concurrenten.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertenties

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s