Zin en onzin van budgetten

Over de zin en onzin van budgetten is al veel inkt gevloeid. Een dooddoener is dat de helft van je marketinggeld weggegooid zou zijn, zonder dat je weet welke helft.

Ook is het traditie in veel bedrijven om het toegekende budget voor het einde van het boekjaar nog snel op te maken, omdat men het anders het volgende jaar niet meer krijgt.

Nochtans is een correct budget uittrekken voor je marketing- en communicatie-acties een voorwaarde om geen geld teveel uit te geven. Het is net met een slim budget dat u slim kunt besparen.

Veel KMO’s zonder uitgekiend budget spenderen geld op basis van hun buikgevoel, omdat bepaalde uitgaven een gewoonte zijn, of omdat hun concurrenten ook die uitgaven doen. Zonder precies te weten hoeveel marketinggeld ze in een jaar zullen spenderen.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertisements

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s