De stijl van je huis

Elke firma heeft een logo, briefpapier, naamkaartje, folder, website, advertentie, bedrijfspresentatie in Powerpoint etc. Al die communicatiemiddelen moeten een rode draad gemeen hebben : een uniforme ‘huisstijl’ of de visuele identiteit van je bedrijf. Grafische vormgeving is dus een belangrijk onderdeel van je marketing.

Een huisstijl die volgens de regels van de kunst is opgebouwd zorgt voor onmiddellijke herkenning. Een huisstijl is meer dan een opvallend logo. Het is een slimme combinatie van kleur, lettertype, visual, slogan, layout etc. Een slimme huisstijl kan de gewenste perceptie bij de doelgroep bevorderen. En is een belangrijk element van je imago.

Nogal wat KMO’s hebben echter geen uniforme huisstijl en gebruiken allerlei variaties door elkaar. Tot verschillende versies van het logo toe.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertenties

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s