Je eigen klantenmagazine

Een eigen gedrukt klantenmagazine (‘customer media’) is voor veel B2B bedrijven een geschikt communicatiekanaal om de loyaliteit en de klantenretentie te verhogen. Via o.a. getuigenissen (‘testimonials’) van klanten kun je andere klanten overtuigen om meer en andere producten of diensten bij jou af te nemen.

Gepersonaliseerde klantenmagazines of nieuwsbrieven zijn een betaalbare direct marketingtool geworden door o.a. digitale ‘printing on demand’.

Klanten waarderen het om een magazine van hun leverancier te ontvangen, als het tenminste een informatieve meerwaarde heeft, en geen veredelde verkoopfolder is.

Klantenmagazines zijn een goed middel om ‘best practices’ uit te leggen, tevreden klanten aan het woord te laten, traffic naar je website te genereren, beursdeelnames aan te kondigen, aan marktonderzoek te doen via enquêtes, enz. Content is king!

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertenties

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s