Retentie of new business?

De meeste bedrijven jagen op prospecten, dus op nieuwe klanten (de zogenaamde ‘new business’). Het gros van de verkoopinspanningen gaat daar naartoe. Dat is echter niet verstandig. De bestaande klanten worden te vaak vergeten als bron van groei. Nochtans is ‘retentie’, het behouden van klanten, de makkelijkste weg naar groei. Je moet daarvoor wel de ‘achterdeur’ dichthouden. Die staat bij veel bedrijven wagenwijd open.

Tevreden klanten blijven trouw. Leg ze dus in de watten. Tevreden klanten betekenen extra omzet, zonder dat je een pak geld moet uitgeven aan prospectie. Idealiter leg je dus de nadruk op retentie in je strategie. Prospectie is aanvulling.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.

Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertisements

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s