Offertes die verkopen

Is een goede offerte kort of lang? Deze vraag krijg ik vaak. De ene goeroe roept dat alles op één A4 moet, terwijl de andere expert zegt dat de informatievoorziening naar een potentiële opdrachtgever zo uitgebreid mogelijk moet zijn.

Beide standpunten zijn verkeerd. Size doesn’t matter. Het gaat niet om de lengte van de offerte maar om de inhoud. Je geeft net zoveel informatie als nodig is om duidelijk te zijn.

Een oplossing bieden voor het probleem van de klant is minstens even belangrijk, zo niet belangrijker, dan de kostprijs. Toon dat je de uitdaging van de klant begrepen hebt. Een prijs roepen zonder te argumenteren is zinloos. Toon je toegevoegde waarde aan.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.

Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertenties

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s