To the point presentaties

Elk bedrijf moet vroeg of laat een presentatie geven voor een klant of prospect. Aan een ondersteunende Powerpoint is dan soms geen ontkomen aan. Maar die dient wel je eigen live presentatie te ondersteunen, en niet andersom.

Leg de nadruk op wat en hoe je het zegt, en niet op de slides. Verschuil je niet achter de presentatie. Het is niet meer dan een houvast voor de opbouw en structuur van je verhaal.

Denk eerst goed na over het doel van de presentatie : wat moet je publiek onthouden? Besef dat van elke presentatie er in het beste geval slechts 20% blijft hangen.

Zorg voor een flexibele template die voldoet aan je huisstijlrichtlijnen.

Maak de slides volgens de regels van de kunst : to the point. Geen visueel bombardement met toeters en bellen, maar eenvoud. Keep it simple. Eén slide voor één stelling/idee/gedachte. Plak geen hele stukken tekst in een slide.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.

Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertenties

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s