Maak van je event een onvergetelijke ervaring

Is een evenement (klantendag, seminar, open deur, hospitality event, productvoorstelling, dealermeeting…) het juiste communicatiekanaal voor je boodschap? Dat is de eerste vraag die je jezelf moet stellen. Wat wil je bereiken? Bepaal meetbare doelstellingen. Pas nadat je strategisch beslist hebt dat een event past in je marketing, kun je met de organisatie beginnen.

Een event organiseren is een hele klus. Begin op tijd met de voorbereidingen. Maak een planning op papier. Stel een projectteam samen en verdeel de verantwoordelijkheden. Op die manier voorkom je een chaotisch verloop.

Werk met ervaren en betrouwbare toeleveranciers. Vraag hun advies. Alles zelf willen doen om kosten te besparen, is een garantie voor chaos.

Maak een gedetailleerd draaiboek, met alternatieve scenario’s als er iets niet loopt zoals voorzien. Want dat zal gebeuren. Vertrouw niet uitsluitend op je improvisatietalent.

Communiceer duidelijk één centrale boodschap. Die zal beter blijven hangen dan een wirwar van boodschapjes.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.

Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertisements

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s