Netwerken

Netwerken is één van die typische zaken waarmee de zakelijke markt zich onderscheidt van de consumentenmarkt. Om een nieuwe frisdrank te verkopen heeft netwerking weinig zin, maar om diensten te verkopen is het opbouwen van een persoonlijk relatienetwerk cruciaal.

Met netwerken bedoel ik hier niet het afschuimen van recepties met platte verkooppraatjes, maar het geduldig opbouwen van een kring van relevante relaties, door veel geven en weinig nemen. Verkopen begint met helpen.

Blijf niet achter je bureau zitten (ook al liggen daar stapels werk te wachten, en dus geld). Ga regelmatig naar activiteiten die zich lenen om te netwerken. Daar ligt het toekomstige geld. Niet door directe business, maar je zaait. En je doet nieuwe ideeën op.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.

Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertenties

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s