LinkedIn!

Virtueel netwerken via internet is ‘hot’ in B2B, door de positieve impact van LinkedIn, het sociaal netwerk dat gericht is op zakenmensen. Het doel van de website is de geregistreerde leden gebruik te laten maken van elkaars zakelijk netwerk, door contacten te leggen met anderen die men vertrouwt. Dus geen vluchtige flirt, maar een stevig marketinginstrument.

LinkedIn heeft een groot netwerkvoordeel. Als voorbereiding op een prospectiegesprek is het een uniek gratis researchkanaal voor persoonsgebonden informatie. Google is een prima bron voor informatie over het bedrijf van de prospect, maar via het LinkedIn profiel weet je perfect tegenover wie je komt te zitten. Er is altijd wel iemand binnen je LinkedIn connecties die zelf een connectie heeft met je prospect. En je dus kan introduceren, of van vitale info voorzien.

LinkedIn is niet geschikt voor ceo’s en de topdirectie, wel voor het middenkader en zeker diegenen die zich met verkoop bezighouden.

In de LinkedIn groepen zit een bron van kennis over zowat alle zakelijke sectoren.
Het netwerk is tevens een ideaal rekruteringskanaal.

Voor mij is LinkedIn een must voor elk bedrijf actief in de business-tobusiness markt. Neem het op in je relatiemanagementstrategie. Niet het aantal contacten telt, wel de kwaliteit.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.

Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertisements

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s