Marketing in crisisperiodes

Economische crisisperiodes hebben op elk bedrijf een impact. Sommigen hebben het geluk om minder crisisgevoelig te zijn, vanwege de sector waarin ze opereren. Maar meestal voel je het keihard in je bottom line.

“Moet je in een crisisperiode minder of juist meer investeren in marketing en communicatie?” Een hamvraag waarmee elke bedrijfsleider worstelt.
Anticyclisch investeren levert vaak een concurrentieel voordeel op, omdat de bange concurrenten in hun schulp kruipen, en de markt aan de durvers laten. Zo bouw je relatief makkelijk visibiliteit op. Je plukt daar ook in betere tijden de vruchten van. En dan kun je met dezelfde middelen meeliften op een heroplevende markt.

Goede of slechte tijden, marketing is een kwestie van volhouden. Je inspanningen op een beduidend lager pitje draaien, is een te begrijpen reactie, maar niet de juiste. De gepaste dosis op basis van je strategie, die moet je altijd toedienen.

Dit is slechts een deel van het advies dat je kunt lezen in het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.

Boek bestellen? www.demarketeer.be/boek
Ontdek de oplossingen die de Marketeer voor zijn klanten heeft uitgewerkt : www.demarketeer.be

Advertenties

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s